|
Oprogramowanie PC-Market 7 w sklepach sieci Alma Market
Wykorzystywanie oprogramowania komputerowego w sklepach i sieciach handlowych już nikogo nie dziwi. A zalety płynące z jego używania są powszechnie znane.
W dobie rosnącej konkurencji handlowcy coraz częściej szukają wsparcia w nowoczesnych technologiach. W handlu wielkopowierzchniowym wykorzystanie systemów komputerowych to wymóg umożliwiający działanie. Korzyści, jakie daje sklepom właściwe oprogramowanie, to lepsza obsługa klienta oraz ograniczenie problemów w systemach magazynowych i sklepowych - tłumaczy Jan Mądrzywołek z Biura Informatyki sieci Alma Market. Zdaniem Roberta Marchlewskiego, właściciela sieci Jeżyk wykorzystanie komputera w handlu to obecnie standard. |
|
Większość sklepów korzysta z oferty gotowych systemów, czyli tzw. „programów z półki”. Tego typu oprogramowanie sprzedawane jest przez rozbudowaną sieć sprzedaży i oferowane w podobnej postaci wszystkim klientom. Za wyborem takiego rozwiązania przemawia kilka argumentów. Jednym z nich jest niższa cena gotowego programu niż rozwiązania stworzonego tylko na potrzeby konkretnej firmy. Ponadto warunki i koszty serwisowania są dużo korzystniejsze, niż w przypadku rozwiązania dedykowanego, a ogólnopolska sieć sprzedaży i serwisu zapewnia wsparcie na terenie całego kraju. Istotna tutaj jest współpraca z kontrahentem o ugruntowanej pozycji, który gwarantuje stały i stabilny rozwój aplikacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku zmian przepisów – producent oprogramowania musi zadziałać odpowiednio szybko i skutecznie, tak aby w momencie wejścia w życie nowych uregulowań klient był na to dobrze przygotowany.
Podejmując decyzję o wyborze oprogramowania właściciel placówki handlowej przede wszystkim powinien odpowiedzieć na pytanie - czy wystarczy mi program do zarządzania sprzedażą w jednej placówce, czy chcę stworzyć sieć połączonych ze sobą placówek i zarządzać nimi z jednego miejsca oraz czy będę prowadził sprzedaż w terenie. Istotną sprawą jest wybór takiego oprogramowania, które posiada możliwości dopasowania funkcjonalności do rodzaju branży prowadzonej działalności handlowej. Ważny jest także wybór solidnej firmy, która zaoferuje odpowiednie oprogramowanie i zapewni w przyszłości serwis.
Sklepy krakowskiej sieci Alma Market wykorzystują oprogramowanie Insoft PC-Market system ogólnie dostępny, jednak częściowo przeprojektowany dla potrzeb sieci (...)
Paula Wendland
Kwiecień 2007, Detal Dzisiaj
Więcej informacji ...
Kontakt: INSOFT sp. z o.o., Kraków, (012) 415-23-72, Market@insoft.com.pl |