Informacje prasowe
System sprzedaży ma wspierać rozwój firmy
Wdrożenie właściwego oprogramowania w placówce handlowej zwiększa jej konkurencyjność w walce o klienta. I choć informatyzacja sklepu to kosztowna inwestycja, nie cena zakupu systemu wspomagającego zarządzanie sklepem stanowi o rentowności wybranego rozwiązania. Podstawowe znaczenie ma funkcjonalność, a co za tym idzie, możliwość optymalizacji kosztów działalności całej firmy, które ponoszone są każdego miesiąca. Chcąc zapewnić sobie jak największy zysk, warto przed zakupem oprogramowania zwrócić uwagę na kilka jego cech, najbardziej pomocnych w codziennej pracy.
Automatyzacja
Ważnym zadaniem systemu wspomagającego zarządzanie sklepem jest zautomatyzowanie pracy, a co za tym idzie, zoptymalizowanie rozmiaru zatrudnienia w placówce. Pozwala na to m.in. automatyzacja wprowadzania dostaw poprzez import dokumentów elektronicznych, automatyczny generator zamówień analizujący bieżący stan „zatowarowania placówki” i aktualne potrzeby czy automatyzacja remanentów. - Każdy właściciel sklepu zamykający na kilka dni sklep i razem z całą załogą spisujący stany towarów doceni kolektor danych, za pomocą którego remanent trwa o wiele krócej. Zamawiając towar u przedstawiciela handlowego, program mający możliwość wygenerowania automatycznej propozycji zamówienia oszczędzi nam chodzenia po sklepie i sprawdzania, co jeszcze leży na półkach, a czego brakuje. Także program mający możliwość ściągnięcia oferty w postaci elektronicznej od dostawcy, wczytania jej i wysłania zamówienia zaoszczędzi nam sporo czasu - opisuje przykładowe sytuacje, w których wdrożenie odpowiedniego programu do sklepu przyspiesza pracę detalisty Paweł Zięba, kierownik działu PC-Market Insoft. (...)
Elastyczność
Warto pamiętać, że system ma wspierać rozwój firmy, a nie tylko zaspokajać jej bieżące potrzeby i rozwiązywać najbardziej palące problemy. Dlatego należy zdecydować się na rozwiązanie elastyczne, które daje możliwość rozbudowy zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i w zakresie liczby użytkowników. - Oprogramowanie powinno być elastyczne pod względem możliwości rozszerzenia i dostosowania go do potrzeb rozwijającego się przedsiębiorstwa, rozszerzającego swoją sieć sprzedaży zarówno tej klasycznej, jaki i coraz „modniejszej” obecnie sprzedaży na platformie internetowej. Chodzi tu zarówno o łatwość tworzenia nowych oddziałów, sklepów, ale ważna jest także łatwość zmiany programu finansowo-księgowego (...).
Analizy
System wspomagający zarządzanie powinien także umożliwiać osobom odpowiedzialnym za planowanie sprzedaży łatwy dostęp do danych handlowych, pozwalający na prowadzenie wielowymiarowych analiz, które pomogą w uzyskiwaniu lepszych wyników finansowych. Analizy w programie powinny być źródłem informacji m.in. o rentowności sprzedaży poszczególnych grup towarowych, sezonowości sprzedaży. (...)
Kontrola
Zaletą oprogramowania w sklepie jest również możliwość sprawniejszej kontroli zarówno dostawców, którym zdarza się „niedokładnie” realizować zamówienia detalisty, jak i personelu. - Największa strata dla właściciela sklepu jest w sytuacji, gdy pracownik oszukuje klientów. Niezadowolony klient nie dość, że sam już nigdy nie kupi w sklepie, to jeszcze będzie swoją negatywną ocenę o placówce rozpowszechniał wśród znajomych. Dlatego też coraz większą popularnością cieszą systemy monitoringu – opisuje dodatkowe atuty informatyzacji placówki Paweł Zięba.
Prostota i komfort obsługi
Kolejną cechą oprogramowania, na jaką należy zwrócić uwagę przed dokonaniem zakupu jest prosta i komfortowa obsługa. Praca z programem nie powinna być dla pracowników sklepu wyzwaniem na skalę arcymistrzowskiego turnieju szachowego, powodującym, iż każda konieczność skorzystania z tego narzędzia będzie okupiona stresem. Im bardziej pracownik będzie zmuszony do swoistej „walki” z programem, tym mniej efektywna okaże się jego praca. Istotny jest również komfort obsługi. Duże, czytelne opisy na panelach sprzedaży, minimalizujące możliwość popełnienia błędów podczas długookresowej, monotonnej pracy sprzedawcy, intuicyjnie dobrane funkcje sprawią, że zmęczenie pracowników będzie mniejsze. Warto też pamiętać, że handel detaliczny to wiele urządzeń zewnętrznych ułatwiających i automatyzujących proces obrotu towarowego. Wobec tego oprogramowanie powinno niezawodnie współpracować m.in. z czytnikami kodów, kolektorami danych, wagami, drukarkami fiskalnymi.
Producent
Wybierając system dla firm prowadzących działalność związaną z handlem detalicznym warto także zdecydować się na rozwiązanie sprawdzonego dostawcy, co jest gwarancją dostępu do aktualizacji oprogramowania, nowych technologii i odpowiedniego wsparcia w przypadku ewentualnych kłopotów z funkcjonowaniem zakupionego systemu. (...)
2010.05.21, Detal Dzisiaj, Paula Wendland
Więcej informacji ...
Kontakt: INSOFT sp. z o.o., Kraków, (12) 415-23-72, market@insoft.com.pl.