Informacje prasowe
Dobry program – bezcenna pomoc w sklepie
Współczesne placówki handlowe są wręcz naszpikowane nowoczesną technologią. Spotkamy w nich drukarki i kasy fiskalne, metkownice, wagi elektroniczne, kamery monitorujące wnętrze. Jednak o prawidłowym zarządzaniu sklepem w dużej mierze tak naprawdę decyduje dziś odpowiednio skonfigurowane oprogramowanie.
Na rynku dostępnych jest wiele
programów wspomagających pracę sklepu. Dobrze dobrany program komputerowy to wyspecjalizowane narzędzie, które steruje całym procesem sprzedaży. Dzięki niemu można szybko znaleźć najlepiej i najgorzej sprzedające się towary, prześledzić drogę każdego produktu (od wprowadzenia na magazyn do sprzedania ostatniej sztuki), czy sprawdzić, ile sklep „zarobił” na sprzedanych towarach. Ponadto programy drukują wiele różnych raportów z grupy finansowych czy ilościowo-wartościowych. Do najważniejszych należą: rejestr VAT zakupu i sprzedaży, raport obrotu, raport kasowy, kontrola obrotów i rozliczeń z dostawcami i dbiorcami, stany towarów i grup towarów w magazynach, realizowane marże na poszczególnych towarach i grupach towarów. Stwarza to właścicielowi sklepu możliwość całościowej kontroli.
Oprogramowanie standardowo współpracuje z pełną gamą urządzeń sklepowych, jak kasy fiskalne, drukarki fiskalne, POS-y, wagi etykietujące, wagi kalkulacyjne, kolektory danych, sprawdzarki cen, czytniki kodów kreskowych, klawiatury kasowe, terminale płatnicze. Co ważne, większość programów dzięki modułowej budowie można dostosować do dowolnej wielkości placówki handlowej. Sprawdzą się zatem zarówno w małym sklepie, jak i w sieci kilkudziesięciu placówek detalicznych i to niezależnie od formy zarządzania. Oprogramowanie będzie funkcjonować w sklepie własnym oraz w placówce opartej na formule franczyzowej. W tym ostatnim przypadku może np. współpracować z sieciowym systemem lojalnościowym, który w dzisiejszych czasach jest jednym z czynników przyciągających klientów do konkretnej placówki handlowej. Ponadto programy cały czas ewoluują, stąd zakres świadczonych przez nie usług jest ciągle otwarty. Uwzględniają oczywiście zmieniające się przepisy, do których program musi być na bieżąco dostosowany. Przykładem chociażby tegoroczne zmiany związane z nowelizacją, m.in. dot. faktur sprzedaży VAT, eksportu usług, odwrotnego obciążenia, zmian w rejestrze VAT, itd. Firmy zresztą klientom, którzy zakupili program, dają czasowo możliwość bezpłatnego aktualizowania programów ze swojej strony internetowej. Po tym czasie można wykupić subskrypcję upgrade na kolejny rok.
Jednym z najczęściej wybieranych programów przez kupców jest
PC-Market. Za jakie elementy cenią go handlowcy? – Na co dzień program robi to, na czym handlowcom najbardziej zależy, czyli praktycznie daje pełny wgląd w każdej chwili w obroty, stany towarowe czy rotację poszczególnych produktów. Ponadto na wielu czynnościach pozwala zaoszczędzić czas, który handlowiec może teraz przeznaczyć na śledzenie nowości asortymentowych, organizowanie promocji czy częstsze wizyty w hurtowni. Przykładowo dzięki wykorzystaniu dokumentów EDI wprowadzanie dostawy 20 lub 200 pozycji zajmuje teraz kilkanaście sekund, a nie kilkadziesiąt minut. Dzięki wykorzystaniu kolektorów danych do remanentu, zajmuje on kilka godzin zamiast kilku dni. Wydruk etykiet na półki oraz wykorzystanie sprawdzarki cen pozwala na oszczędzenie wielu godzin rocznie na metkowaniu towarów. Najwięcej czasu oraz pieniędzy pozwala zaoszczędzić dobrze wykorzystany moduł generatora zamówień. Pozwala on na przeanalizowanie, jakie towary powinien zamówić sklep, aby asortyment ten nie leżał zbyt długo i nie został przeterminowany (...).
Więcej szczegółów na stronie:
http://issuu.com/bpirgeneralczyk/docs/ph_05_2014
W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z działem PC-Market:
market@insoft.com.pl, tel. (12) 415-23-72.