Systemy sprzedaży


Systemy CRM
Systemy Sprzedaży
Systemy Biletowe
Strona główna
O firmie
Referencje
Prasa o nas
English version
Kontakt
Strefa dla Partnerów



PC-Market - jeszcze większe możliwości



System prawdę ci powie

Dziś trudno wyobrazić sobie supermarket bez systemu informatycznego - ręczne zamawianie i przyjmowanie dostaw, analizy sprzedaży, księgowanie i remanenty trwające kilkanaście dni. Chcąc być konkurencyjnym, również mniejsze placówki handlowe powinny wdrożyć system informatyczny. Najlepiej jeśli jest to rozwiązanie "uszyte na miarę", w pełni dopasowane do potrzeb danego sklepu. Ceny takich programów nie są wysokie.

Na rynku nie brakuje tworzonych seryjnie programów ze standardowymi aplikacjami. Nie są one dedykowane do konkretnej grupy odbiorców - np. małych sklepów spożywczych. Kosztują po około 1000 złotych netto. Detaliści nie zdają sobie często sprawy z tego, że płacąc już 2000-3000 zł mogą kupić program odpowiadający specyfice ich branży i pozwalający na uzyskanie większych oszczędności. - Ceny oprogramowania sklepowego często nie zmieniają się od lat. Dzieje się tak pomimo ciągłego zwiększania się zakresu analiz oraz wprowadzania nowych rozwiązań i technologii - mówi Paweł Zięba, specjalista ds. oprogramowania PC-Market w firmie Insoft. Decydując się na informatyzację placówki handlowej, właściciel powinien przede wszystkim zapytać swoich kolegów z branży, na jakim programie pracują, czy są zadowoleni i w jakim stopniu go wykorzystują? Kolejnym, ważnym czynnikiem jest dostępność serwisu, jego koszty i czas reakcji. Właściciela nie stać na zamknięcie sklepu z powodu byle awarii. Dlatego należy zadbać, aby wybierany system miał jak najmniej słabych punktów. (...)



Oszczędność czasu i pieniędzy

Dobrze dobrany program to oszczędność czasu i pieniędzy. Musi łączyć w sobie prostotę i wygodę obsługi z dużą ilością analiz. Detalista bez problemu może się z nich dowiedzieć, na których towarach zarabia najlepiej, które dobrze rotują, a które zalegają na półkach, co powinien zamówić, a jaki asortyment ma jeszcze w zapasie itd. Program pozwala też monitorować towary pod względem terminu ich ważności, bądź przydatności do spożycia. Raporty analizujące sprzedaż na poszczególnych kasach umożliwiają kontrolę stanu gotówki, a dane dotyczące liczby klientów w poszczególne dni tygodnia i o każdej porze dnia pozwalają na lepszą organizację czasu pracy załogi. Eliminują również nieuczciwych pracowników. Dla sklepu są to wymierne korzyści.
Oszczędność czasu zapewnia również obsługa dostaw za pomocą plików elektronicznych. Wczytanie gotowego dokumentu do programu trwa chwilę, w porównaniu z mozolnym wybieraniem towarów z listy. Personelowi pozostaje jedynie sprawdzenie, czy dane znajdujące się w dokumencie są zgodne z rzeczywistością. -
Dobre programy pozwalają użyć do tego celu kolektora danych. Umożliwia on również sprawne i szybkie przeprowadzenie inwentaryzacji. Potrzeba na to jedynie kilku godzin. Ceny tych urządzeń ciągle spadają. Dzięki temu, stają się one osiągalne również dla mniejszych placówek handlowych - mówi Paweł Zięba.

Etykiety wprost z programu


Informatyzacja sklepu pozwala zrezygnować z metkowania towarów pochodzących z nowej dostawy. Współczesne programy umożliwiają bowiem
automatyczny wydruk etykiet dla towarów ze zmienioną ceną detaliczną oraz nowo dodanych. Dają również możliwość zaprojektowania własnych etykiet np. z logo sieci lub z okolicznościową grafiką. - Zakup wag etykietujących na stoisko z wędlinami zwraca się bardzo szybko. Po pierwsze zmniejsza się czas, jaki klient spędza przy kasie, a po wtóre - kasjerka nie popełnia błędów przy wyborze kodu wędliny czy odczytując dane zapisywane na metce przez koleżankę z działu mięsnego - przekonuje przedstawiciel Insoftu.

Obsługa programu lojalnościowego


Część systemów posiada moduły do obsługi
programu lojalnościowego. Jego wdrożenie, nawet dla małego sklepu nie jest zbyt dużym obciążeniem. Wystarczą karty z nadrukowanym kodem kreskowym oraz zwykłe, przykasowe czytniki. Jedyny problem, jaki może napotkać detalista, to odpowiednia kasa fiskalna, obsługująca karty stałego klienta.

Budowa modułowa programu

PC-Market składa się podobnie jak klocki Lego - klient dokupuje potrzebne mu moduły. Dlatego też program może z powodzeniem obsługiwać zarówno kiosk, jak i hipermarket. Najczęściej nasi klienci to właściciele placówek handlowych o powierzchni od 100 do 800 mkw. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty PC-Market 7 z nową strukturą bazy danych. Rozbudowaliśmy m.in. obsługę sieci sklepów dowolnej wielkości o centralny system lojalnościowy, pozwalający na jednolitą politykę naliczania punktów oraz wydawania prezentów we wszystkich placówkach. Właściciele sklepów zyskali również możliwość bieżącej kontroli pracy kasjera. Na jednym ekranie widać ile wszyscy kasjerzy mają gotówki w kasetce, ile anulowali paragonów itd. Niebawem będzie również dostępna nowa wersja programu PC-POS 7. Jest to nowocześnie pomyślane stanowisko kasjera. Program tworzony jest dla systemów operacyjnych Windows i Linux.

Czerwiec 2006, Wiadomości Handlowe
Więcej informacji...

INSOFT sp. z o.o., Kraków, (012) 415-23-72, market@insoft.com.pl